CRM

CRMCRM helpt je onderneming klantgerichter te werken………Met deze belofte bent u ooit begonnen aan de implementatie van CRM binnen uw organisatie. Helaas heeft u geen duidelijk beeld of dit ook het geval is. Door verschillende afdelingen wordt CRM eerder gezien als een administratieve last dan een mogelijkheid om ze verder te helpen. U bent niet de enigste. In veel ondernemingen is ooit CRM geïmplementeerd, wat vaak bij de implementatie van een platform bleef en het verzamelen en vast leggen van gegevens.

Geen software implementaties, geen dure consult maar gewoon heel pragmatisch werken! U heeft de systemen, u bent bezig met databestanden maar wat nu? Hoe maken we de stap naar klantgerichtheid? Wat doen we met die data? Dit is wellicht de meest complexe fase in het hele traject maar  ook de belangrijkste stap.

Helaas zien veel verkopers CRM als een administratieve last. Het heeft ook geen zin om uw verkopers te verplichtte en te controleren op het gebruik van uw CRM tooling. Wij zorgen dat uw verkopers CRM adopteren en omarmen. Hoe? Door te laten zien dat het werkt en dat ze succesvoller zijn als het op de juiste manier wordt ingezet.

Daarnaast is CRM de mogelijkheid om marketing te ondersteunen bij het nemen van de juiste beslissingen en het opzetten van succesvolle campagnes. Het centraal klantbeeld wat gecreëerd is in het CRM platform zou hier de basis voor moeten zijn. Maar is dit ook zo?

Wij helpen u de volgende stap te maken en CRM voor u te laten werken. Uiteindelijk zal het marketing zijn die de volgende stap moet maken en aan de slag gaat met alle data in uw systeem. Dit is uiteindelijk klantinteractie.